-
Nazwa/tytuł innowacji społecznej:
Szkoły przyszpitalne - nauczanie języka angielskiego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem elementów multisensoryki.
-
Krótki opis innowacji:
Innowacja społeczna polega na udostępnieniu nowatorskiego poradnika z metodami nauki języka angielskiego skierowanymi do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz niepełnosprawnością ruchową, uczących się w szkołach przyszpitalnych. Innowacja obejmuje wykorzystanie znanych i powszechnie stosowanych metod oraz technik nauczania języka angielskiego, tj. metodę multisensoryczną w nauczaniu języka angielskiego, koncepcję inteligencji wielorakich Gardnera oraz techniki dramy z własnoręcznie stworzoną pacynką. Innowacyjnością jest połączenie tych metod i stworzenie podejścia relaksacyjno-manualnego w zakresie nauczania języka angielskiego, które jest dedykowane uczniom szkół przyszpitalnych..
-
Do kogo kierowana jest nasza innowacja:
Bezpośrednią grupą adresatów innowacji są uczniowie szkół przyszpitalnych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz niepełnosprawnością ruchową. Pośrednimi odbiorcami są nauczyciele uczący dzieci ze specjalnymi potrzebami w szkołach przyszpitalnych/ turnusach rehabilitacyjnych.
-
Kto może wdrożyć naszą innowację:
Innowacja może być zastosowana w każdej szkole przyszpitalnej, na turnusach rehabilitacyjnych, podczas których dzieci odbywają naukę, a także przez instytucje i podmioty, które zajmują się i prowadzą nauczanie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
-
Autor innowacji:
Autorką pomysłu jest: Agnieszka Głogowska-Wróblewska